Tuesday, August 18, 2009

......LoVe aNd BelONginG........

dah 2 mggu tk update blog...
dah berhabuk dah...
ni...
zahiDAH MUStafa tag aku..
aku jawab je la..
mengikut pandangan aku y ntah macam mane ni kan....



1. apa maksud cinta atau kasih syg pd anda??
cinta atau kasih sayang??
pada aku adalah suatu perasaan indah yang timbul..
terlalu halus...
terlalu abstrak utk diterangkan...
dan terlalu mudah utk hilang sekiranya tk dijaga dengan rapi...
hohoho...


2. bagaimn pula rs dimiliki??adakah anda memiliki atau pun dimiliki??
rs dimiliki yer...
ermmm...
kita rs ada org yg slalu amik berat kt kita ler...
slalu tnya kabo..
slalu bersama kita walaupun jasad masing-masing jauh di mata...
tp y penting...
dekat di hati..
hehehehe....

aku....
memiliki dan dimiliki...
sbb nyer...
aku memiliki insan y aku syg...iaitu my family...
dan,aku pun dimiliki oleh my family...
jd, sape2 y nk aku...
mintak la dari my mom, my dad n my sis...
heheheh...
kalau bab cinta ngn laki tu yer..tk de pun milik sape2...
coz..
aku belum bertunang..
belum berkahwin..
hua3..
mgkin aku milik suami aku nnt y aku sendiri tk tahu sape...
ahaks...jeng...jeng...jeng...

3. jika anda dberi pilihn, antara dmiliki n memiliki, mn 1 yg mnjdi pilihn
biarlah aku dimiliki..ape guna andainya kita memiliki tp tk dimiliki...
mgkin memiliki itu indah...
tp setakat memiliki tp tk dimiliki...indah ker??
aku rasa tak kot...
ibarat bertepuk sebelah tangan la..


4. apakah jenis cinta yg anda miliki skrg??pssesive, self atau altruism love??
dah tanye dah MR GOOGLE...
tp..
aku tk tahu jenis aper..
sbb tk penah nk menilai...
mybe...
eklektik love!!!!(ada ker??)
campuran semua LoVe y ada...
huhuhu...

5. ckp j ape yg anda nk ckp ttg LOVE N BELONGING..
cinta dan rasa dimiliki...
rs y semua org ada...
tk kisah la org ape pun..
melayu ker, cina ker, india ker, iban ker..mexico ke..
afrika ker...
indon ker...
satu dunia ada rasa tu...
sebab tu rasa y dianugerahkan Allah SWT kt kite yg bergelar MANUSIA...
tk salah bercinta..
asalkan betul pada tunjangnya...
betul pada niatnya...
betul pada kelakuannya...
pendek kata...
betul pada afektif, kognitif dan psikomotor...
sekian....



so...thats my opion about LOVE AND BELONGING.....


Love ALLAH TAALA.
Love Muhammad.
Love my Parents.
Love my Family.
Love Islam.
Love my friends.
Love my teachers.
Love reading.
Love writing.
Love knowledges.

Love my heart, love myself and

LOVE YOU!!

(^__^)




2 comments:

  1. mn ade eklektik love
    ko la yg wujudkn eklektik love..
    tp sounds nice..huhu

    ReplyDelete
  2. yup...
    aku wujudkan la..
    nnt boleh amalkan...
    eklektik love mean bertindak mengikut keadaan...
    fleksibel...
    so, ia tk stik kt mane2 jenis love..
    hehehehe...

    ReplyDelete