Thursday, April 16, 2009

suka duka sem 4...

EXAM puan chah dh abis....
ape y leh aku wat..tawakal je la...
lega sket la rasa...
sket je la...
coz ada lg 4 paper menanti pasni.....
tu y aku buka blog n tulis mende ni...
rehatkan minda...

haha...akhirnya tak lama lg, bakal sampe ke penghujung jugak sem ni kn..
sem y ak rs dh mencabarkan kredibiliti aku sbg seorng mahasiswi..
hukhukhuk...
pepun..diharapkan semuanya berjalan ngn lancar...
banyak mende y dah aku lalui sepanjang semester ni...


meh nk cite sket....
ape y aku igt la erk...yg tk igt tu biarla ia berada dalam memori bawah sedar aku...
hehehe..tibe2 lak masuk teori frued...
tk pa...berguna jugak tu...

first y aku nk cite...
aku bnyk jugak la g program sem ni...hehehe...

pertama sekali...aku g program anak angkat kt kg pagi...
ni anjuran kolej aku ler... KAB..
nk habaq mai...line tepon tk de kt sana...
tp tak pe...
best sgt...seolah2 hilang sume tekanan aku kt sana...
menyusur sungai pahang dengan menaiki bot...
satu pengalaman baru y aku lalui...
boleh bg pengalaman kt aku kot2 la aku terposting ke kawasan y ala-ala pedalaman mcm tu kan...
hehehe...
ok la...line tepon tk de pun aku tk kisah...
asalkan aku hepi, tenang n damai di saat assgment tgh menimbun masa tu.....
aku g ngn naimah n ada la lg kwn2 kelas aku...
nnt la aku cite sape lg y g k...

haha...ni la gmbr kami berdua y tgh naik bot...mule2 pucat gak aku... hehehe..maklumla aku ni kan agak penakut...

n then, sampe jugak aku ke kg pg ngn selamatnya...tnpa sebarang risiko y menjelma...
aku ngn naimah dpt kuage angkat y best...hehehe...
kami dilemparkan ke kampung lentun iaitu kg y paling hujung...
kami dicampak ke sana bersama beberapa kwn y lain la...
seingat aku, tajul, fitri sbg jiran aku kat sana..naza, abg safar n ada la lg 2, 3, 4, 5, 6 org lg y aku tk igt nama...hehehehe....

ni jiran aku kt sana...fitri n tajul..rumah aku n naimah berada di tgh2 antara rumah diorang...hehehe...

ni jiran aku jugak kt sana...si naza...keje dia dtg umah aku n naimah je kt sana...huhuhu...pepun dia juara dlm acara kupas buah kelapa...


ni time mandi air terjun...best la...tp ak tk mandi pun..tk tau nape aku kesejukan lak hari tu..


ni lak hari terakhir kt kg pg...aku, naimah n naza...sempat aje bgmbo kt atas titi gantung...huhuhu...

ni la mak n ayah angkat kami....diorang baek sgt2...

semuanya best belaka bila kt sana...
kenangan abadi mekar di hati...
tibe2 lak rindu kt kg pg...
hehehehe...

ok..tu cite aku g kg pg...

ni cite aku wat bengkel kuage lak...
tggal 1 mac 2009...kami sekumpulan dari kos kaunseling keluarga telah mengadakan bngkel kuage y di beri nama "BENGKEL KOMUNIKASI BERKESAN ANTARA ANAK2 DAN IBU BAPA"
y btempat di SK Aminuddin Baki, Slim River Perak....
ni sume assgment punya pasal la...
jd kena la wat betoi2...
hehehe...group aku ada 9 org...iaitu...
aku, imah, anne, mas, mizah, suraya, budi, izzuan, n huzaimi....
ok la..kira berjaya jugak la bngkel tu...sekolah pun bg kerjasama y baek ...
thanks guru besor...
hehehe....
kami kuarkan rm50 setiap org...
utk perbelnjaan ke sana...
tp jimat kos jugak la...
kami g sana naik kete sapu jer...
balik naik bas...
huhuhu....

ni muka kami y baru pas wat kain rentang sempena bengkel y akan diadakan tu...(jimat kos)..ahaks...




hahaha...ni lah barisan fasilitator bengkel...tok mat tk de coz dia y amik gmbr ni...


pastu duit ada lebih lg...
ape lg...kami pun menghabiskan duit tersebut utk aktiviti makan2...
setelah kata sepakat diambik...
kami semua pun bersetuju utk makan kt KFC...
sedap hgga menjilat jari...
huhuhu...pengalaman lagi tu...
dapat eratkan hubungan silaturahim...
pas program...
laporan menyusul...
huhuhu....
mmg perit wat mende tu....kami dok kt kafe kz dari kul 3 sampe kul 9 malam...
mana tk nya, sok kena anta maaaaa....
tp berkat kerjasama sume..
dpt gak siapkan...


y ketiga....
seminar kerjaya...
aku ditempatkan sbg AJK Jemputan...
pengalaman lg ni...
seminar ni pun sbg assgment kami...
dalam subjek pendidikan dan perkembangan kerjaya...
nk dijadikan cerita...
dh nama pun ajk jemputan, jd tugas pun mesti la g jemput org kan...
hahaha...
hari tu, aku bsama kwn2 aku la...memberanikan diri utk g jemput skolah kt btg kali naek kete...
nasib la kete auto...huhu...sape lg y drive kalu bukan aku y baru dapat lesen ni...
tawakal je aku drive kete..
mklumla..mana pernah aku pegang stereng kete pas ak dpt lesen P hari tu...
tp demi tugas..ku tempuh jua...
aku respek kt kwn2 ak y beranikan diri naek kete ngan aku...
z, naimah n ikin...hehehe...walaupun kami terpksa bergadang nyawa..
tp akhirnya kami selamt pergi dan balik...
masa pas seminar, tepukan gemuruh pun diberikan kepada ajk jemputan kerana berjaya jugak la menjemput ramai org datang...
y aku tk tahan dgr, ada sore y cakap thniah...baru dapat lesen dh bwk kete!!!.
huhuhu...mcm ak kenal je sore sape y ckp gitu..hahaha...

ni kami masa tggu peserta dari sekolah dtg....


bersama motor y ada rupa orang...

wajah ceria kami setelah abis seminar....

abis bab seminar kerjaya...

skang aku nk cite ak g kedah lak...
ni pun atas dasar assgmnet...
subjek psikologi perkembangan...
aku n the geng iaitu naimah, anne ngn suraya...
kami kena interview pengkid...
disbbkan naimah kata sekolah dia dulu ada pengkid, kami pun wat kptsn ke sana jer...
lg pun leh jalan2...hohohoho...
smbil menyelam minum air daaaa....
tk igt dh bape hari bulan...
malam tu...aku bkobar2 la g stesen kete api tanjong malim..
mklumla...
aku kan tk penah naik kete api..
jd teruja lebih ler...
peluang bergambar pun diguna kan sepenuhnya...best2...

ketapi pun tibe jam 10 malam...
kesejukan dalam ketapi...
nk tido pun tk leh...tk nampak pape pun kt luar coz gelap pekat pemandangan...
hampir 10 jam terperuk kt tmpt duduk..
akhirnya kami sampe kat arau...tgh tggu train...(tk sabor nyer)

first g umah suraya...mandi2...makan2...rehat2 jap...
pastu mulakan perjalanan ke padang besar utk membeli belah...

kt blakang tu...tmpt ak membeli belah...

aku la y paling bsmgt kalu bab membeli belah ni...
hehehe...mcm2 ada y aku beli...
suar jeans ada...baju ada...suar trek ada...
n yg penting teddy bear pooh pun ada...
besor sgt tdy pooh tu...
hadiah utk adik aku y bjaya dpt 8A dlm PMR...
poyo je budak tu nk hadiah...
tk pe la...peneguhan positif...

kalau tk silap aku...tmpt ni nama kuala kedah...
tmpt aku amik gmbr utk cover novel aku...

ni tgh mkn...pcaya tk ketam sekor y beso aku mkn sowang...hahaha...

pastu balik umah naimah...sblm tu g round2 dulu...
makan2...n sampe umah tgh malam tu...
sampe2 rehat...tido...
sok nya bangun...sblm sarapan...g sawah bendang dulu kt blkg umah naimah...
pastu g skolah...
interview budak...
petangnya g stesen ketapi alor star...
tggu ketapi n balik upsi la...
sesi amik gambar pun berjalan spt biasa...hahaha...


ni kt blkg umah naimah....cntekkk pmndngn...


ni ank sedara naimah...mula2 malu ngn aku...tp last nye ms nk balik berani lak dia dok kt aku..hehehe...

ni la pooh y besor tu...utk adik aku...

bsama naimah sementara menunggu kehadiran train....


hah...seingat ak di awal sem...
aku n kwn2 y lain ada g hotspring
best ler...mandi kt air panas n air gunung...
satu kombinasi y sempurna...
cewahhh...
walaupun kulit terbakar macam udang bakar...
berbaloi la perjalanan kami utk memulakan sem dgn aktiviti berfaedah...
huhuhu...kami sewa 2 buah kete...
g sana pas makan2...terus g mandi...
balik dari hotspring, kami makan lg...
keje kami makan jer...
pastu...kami g la jalan2 kt proton city...
saje nk menghabiskan minyak kete...

ni...baru sampe hotspring....

sblm mandi, amik gambo dulu...

pastu...masuk pulak cite kami g kalumpang...
mandi air terjun...
ni hasil perbincangn kami la...
persatuan jalan2...
ni salah satu xtvt utk kami hilangkan tension...
jd g mandi air terjun...
ahli persatuan terdiri daripada 6 org jerk...
iaitu aku, naimah, anne, z, budi n izzuan...
ahaks...sebelum g tu, perancangn dibuat..
kami bersetuju nk wat BBQ...
tukang perap ayam nya ialah budi n izzuan ler...
naimah goreng bihun...
hehehe...
hari y dijanjikan pun telah tiba...kami nek kete sewa...budi n izzuan nek moto jer...
sampe2 kalumpang..kami cr tmpt strategik la utk picnic kami...
pastu apalagi...terjun dalam air ler...'mmg best sgt sambil makan2 ayam panggang n makanan lain..
hehehehe...tekanan pun dpt dikurangkan la...
best...nk g lg nnt...walaupun kulit terbakar sampe hitam...
hahaha...

ngn naimah pas goreng bihun...resipi sume dari naimah...aku tukang kacau jer...sedap...

ni tgh wat bara utk bakar ayam...uhuk3...asap...

wajah kami berempat dalam air...tgh sejuk tu...


nk jd duyung di air terjun la konon...


yum3....sedapnyer...


nk balik dah....



emm..ape lg erk..
hah..ni lak aku g seminar pengaplikasian teori dalam sesi kaunseling...
persatuan KASIH y anjurkan...
Kasih tu ialah akronim dari pkataan Kaunseling Aspirasi Suburkan Insan Harmoni..
maka jadi la KASIH...
banyak jugak la input y kami dapt...
antaranya ialah bgmana nk aplikasikan teori dalam sesi...teori y digunakan masa tu ialah REBT...
jd ak pun rasa nk pegang teori tu jer..
hahaha...

bakal kaunselor y berjaya...insyaAllah...


pastu...
ada pulak program Diskusi bersama UM....diskusi ni semuanya berkisarkan kepada isu kaunseling.. ye la, kami kn bakal kaunselor...
jd mesti la semuanya pasal kaunseling...
ahli panel terdiri daripada abang mamu dr upsi..n 2 org budak UM...
moderator nya pun budak upsi la...
pas abis diskusi...kami pun apa lg...amik gambar...
hohoho...
penyakit gila kamera...

saje nk tunjuk aku g diskusi sbb kain rentang kt blkg tu buktinyer...hahaha...

bersama bas UM...

aktiviti last utk sem ni sblm exam....

T.O.T bersama en aziz...

Training of trainers...
kt sungai samak...
hehehe...
best jgak la...
walaupun bilik aku atas bukit y tggi...
y tk best nyer..
line tepon tk de sgt...
sedeyyyy...
bukan per, nk wish hepy birthday kt mak aku....
11 April tu hari jadi mak aku...
puas la aku cari line tepon...lastnya pg 12hb tu,
baru ak dpt call mak aku n wish besday...
tu pun tk lama...
tgh ckp tibe2 line putus...
waaaaa...
aktviti ok...
aku igt pas balik, berat aku akan turun,,
sbb dok naik turun bukit kt sana...
tp...
tk de pun...
hehehehe...
bekas y aku dpat dari sana...
penyakit gatal2 disebabkan gigitan nyamuk n serangga...
lekat parut...
hhuhuhu....

sebelum bertolak ke sg samak...



kami sebilik....


ni la pandangan belakang dan sisi bilik kami...


aku y agak poyo...

ha...ni la gmbo aku tgh tension cari line teponnnn...tp senyum jer la...


gambo2 kt bawah ni...merupakan aktiviti masa bosan aku dlm bilik kuliah....
ngntuk punya pasal...
so...amik je la gmbo....


ni masa tggu en. md nor masuk kelas...

ni masa kelas puan chah..

ini lah nama kami...(tukang wat jahat dlm kelas...)

hahaha...konon2 bg tumpuan sepenuhnya la tu....masa kelas dr fauziah...hahaha...

so....tu la serba sedikit aktiviti suka duka aku sepanjang sem 4 ni....
ada y best ada y kurang best...
tp semuanya mengajar aku erti kehidupan...
hehehe...
maybe ada lg y aku tk cite tu..
terlupa kot...
biar la...
tu pn dh banyak dh aku cite kan...

pasni nk smbung stdy ler utk exam...
pas exam nnt boleh la aku balik cameron utk rht2...
hehehe...tu pun tk lama la...
aku kena wat Rancangan Orientasi sekolah...
pastu kena kelam kabut wat laporan...
12 hb dh kena balik kampus utk mggu suai kenal...
org boleh cuti 2 bulan...
aku sebulan pun tk cukup..sedey gak...
tp tk pe...erti pengorbanan...hehehe..

ALL THE BEST!!! =)

2 comments:

  1. yg ni n3 paling best...
    hrp2 sem dpn prancangn kite g bes dr sem ni..
    huhuhu...TAMBUN..here we come..hahaha

    ReplyDelete
  2. haha...
    siap sedia dgn bajet n belanjawan utk sem dpn..
    harap sumenye menjadi ler..
    hehehe...

    ReplyDelete